گوگل با کسب سهم جستوجوی بیشتر در ماه سپتامبر و در حالی که یاهو و بینگ مایکروسافت تنزل داشتند، ماه خوبی را پشت سر گذاشت.
به گزارش سرویس فنآوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق گزارش هیت وایز، گوگل که سلطان بلامنازع جستوجوست، 72.15 درصد از سهم بازار جستوجوی اینترنت آمریکا را در طول چهار هفته تا دوم ماه اکتبر، در اختیار داشت که اندکی بیشتر از 71.59 درصد در ماه اوت بود.
بینگ مایکروسافت که بزرگترین رقیب گوگل است، در ماه سپتامبر چنین وضع خوبی نداشت و تنها 23.64 درصد سهم از جستوجوهای آمریکا برای این ماه را به خود اختصاص داد که تحت همکاری مشترک این موتور جستوجو با یاهو، سهم یاهو 13.54 درصد و خود بینگ 10.10 درصد بود.
سایتهای جستوجویی که از بینگ استفاده میکند، در مجموع دو درصد و سایتهایی که از یاهو استفاده میکنند، پنج درصد کاهش داشتند.
مایکروسافت و یاهو در ماه اوت اعلام کردند که بینگ نتایج جستوجوی یاهو در آمریکا و کانادا را اداره میکند. این یکپارچگی جستوجو اندکی بیش از یک سال پس از اعلام همکاری مشترک دو شرکت برای پیشی گرفتن از گوگل اعلام شد، در حالی که از آن زمان تاکنون هیچ یک پیشرفتی در این زمینه نداشتهاند.
جدیدترین گزارش هیت وایز نشان میدهد که یاهو پس از این ادغام تنزل کرده در حالی که بینگ رشد نامحسوسی داشته است.
http://www.pouyasazan.com/viewnews.asp?t=itn&id=MTYyOTU5OA