پویاسازان فناوری اطلاعات

پویاسازان فناوری اطلاعات

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و حضور در اینترنت با 16 سال سابقه درخشان و جزء 10 شرکت برتر ایران.
پویاسازان فناوری اطلاعات

پویاسازان فناوری اطلاعات

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و حضور در اینترنت با 16 سال سابقه درخشان و جزء 10 شرکت برتر ایران.

دسترسی فیس‌بوک به جی‌میل محدود شد

گوگل با شدت دادن به رقابت علیه فیس بوک، دیگر به این شبکه اجتماعی اجازه نمی‌دهد به اطلاعات مربوط به تماس‌های اجتماعی و حرفه‌یی کاربران سرویس جی‌میل دسترسی داشته باشد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این غول اینترنتی همواره به کاربرانش اجازه داده تا اطلاعاتشان شامل تماس‌ها را به وب‌سایت‌های دیگر منتقل کنند.

تاکنون کاربران جدید فیس بوک می‌توانستند برای پی بردن به اینکه تماس‌های آنان در جی‌میل در فیس بوک نیز اشتراک دارند یا خیر، به سادگی نام کاربری و کلمه عبور جی‌میل را در بخشی از روند ورود به سیستم فیس بوک وارد کنند.

این سیاست گوگل به فیس بوک کمک کرد تا رشد کند زیرا موجب شد کاربران جدید فورا شبکه‌ای از دوستان را در این سایت ایجاد کنند. برخلاف گوگل، فیس بوک به کاربرانش اجازه نمی‌دهد اطلاعات تماس‌هایشان را به وب سایت‌های دیگر منتقل کنند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، اما اکنون گوگل که علاقه بیش‌تری به شبکه اجتماعی پیدا کرده و در حال ساخت رقیبی برای فیس بوک است، از این سایت شبکه اجتماعی درخواست کرده تا دسترسی بیش‌تری به اطلاعات کاربران فراهم کند.

اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل به تازگی عنوان کرده بود که این شرکت امیدوار است به فهرست تماس‌های کاربران فیس بوک دسترسی بیابد تا افراد بتوانند شبکه اجتماعی خود را در گوگل توسعه دهند.

خودداری فیس بوک موجب شد گوگل نیز موضع خود را تغییر دهد و تا زمانی که این شبکه اجتماعی اجازه ندهد گوگل نیز با اجازه کاربران به اطلاعات تماس‌ها دسترسی مشابه داشته باشد، دیگر به فیس بوک اجازه نمی‌دهد به کاربران کمک کند تا اطلاعات تماس‌هایشان را از گوگل منتقل کنند.


http://www.pouyasazan.com/viewnews.asp?t=itn&id=MTY0OTQ4OQ

ضرورت فرهنگ‌سازی درباره‌ی امنیت اطلاعات ملی در کشور

کشور باید در راستای رسیدن به خودکفایی، از وابستگی به میزبان‌های خارجی خارج شده و در این رابطه فرهنگ‌سازی با موضوع امنیت اطلاعات ملی و آشنایی همگان با مزایای آن بسیار ضروری است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدحیدر مرتضوی - معاون زیرساخت تبیان - با بیان اهمیت میزبانی سایت‌ها در داخل کشور، بیان کرد: هدف ما تشویق مراکز دولتی و خصوصی جهت استفاده از میزبان‌های داخلی است، چراکه در راستای رسیدن به خودکفایی، کشور باید از وابستگی به میزبان‌های خارجی خارج شده و در این رابطه فرهنگ‌سازی با موضوع امنیت اطلاعات ملی و آشنایی همگان با مزایای آن بسیار ضروری است.

معاون زیرساخت تبیان با تاکید بر لزوم دعوت از حوزه‌های مختلف در استفاده از میزبان‌های داخلی اظهار کرد: نمایشگاه الکامپ با اختصاص سالن دولت الکترونیک، فضای خوبی را برای عرضه فعالیت‌های بخش حاکمیتی در حوزه فن‌آوری اطلاعات ایجاد کرده و با آشنایی دستگاه‌ها از فعالیت یکدیگر، به نوعی از موازی‌کاری‌ها کاسته خواهد شد.

او با بیان اینکه در نمایشگاه الکامپ برروی ارائه خدمات دیتاسنتر متمرکز خواهیم شد، گفت: در نمایشگاه خدمات میزبانی اختصاصی، میزبانی اشتراکی، سرویس اجاره فضا و سرورهای مجازی به تفکیک ارائه خواهد شد.

به گزارش ایسنا از ستاد خبری بخش دولتی الکامپ، وی تصریح کرد: الکامپ در ایران می‌تواند با مشارکت تمامی متولیان این حوزه به‌ عنوان نمایشگاهی که نماد قابلیت‌های ملی کشور در این صنعت است، برگزار شود و سال به سال بیش‌تر به این سمت گرایش ‌یابد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال به بلوغ بیش‌تری رسید، اظهار کرد: باید در برگزاری و اثربخشی این نمایشگاه بیش از پیش فعالیت شود تا الکامپ در عرصه بین‌المللی و در سطح منطقه تاثیرگذارتر باشد.


http://www.pouyasazan.com/viewnews.asp?t=itn&id=MTY1MDAzMw

گنجانده شدن تبلیغات در پیام‌های توییتر

توییتر وارد کردن تبلیغات نمایشی یا توییت‌های تبلیغی را در پیام‌های ارسالی کاربران در این سرویس میکرووبلاگ‌نویسی آغاز کرد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این سایت انتشار توییت‌های تبلیغی خود را آغاز کرده و تبلیغات نمایشی را برای آن دسته از کسانی که از برنامه HootSuite برای دسترسی به توییتر استفاده می‌کنند، نمایش می‌دهد.

توییت‌های تبلیغی پیام‌های توییتی هستند که تبلیغات‌کنندگان برای نمایش داده شدن آن‌ها به شمار زیادی از افراد، پول می‌دهند درست همانند تبلیغات‌کنندگانی که برای لینک‌های نمایش داده شده به همراه نتایج جست‌وجوی گوگل پول می‌دهند.

کسانی که از طریق برنامه HootSuite به توییتر دسترسی دارند، تبلیغاتی را مشاهده می‌کنند که طبق وعده توییتر، با علایق و فعالیت‌های آنان متناسب خواهد بود و برخی از کاربران HootSuite نیز ممکن است هیچ تبلیغی را نبینند در حالی که دیگران ممکن است در مکان‌های مختلفی از زمان فعالیتشان آن‌ها را مشاهده کنند.

نمایش و تداول این تبلیغات نیز به ارتباط آن‌ها با هر کاربر بستگی دارد. طبق اعلام توییتر، تبلیغات در برنامه Hootsuite که 900 هزار کاربر دارد، آزمایشی بوده و دو شرکت عکس‌العمل کاربران را مورد کنترل قرار می‌دهند تا نسبت به دلزده نشدن آنان مطمئن شوند.


http://www.pouyasazan.com/viewnews.asp?t=itn&id=MTY0NzI3Nw

اکسپلورر 8 محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی کاربران

بر اساس اعلام دیده‌بان تبلیغاتی انگلیس، اینترنت اکسپلورر 8 پراستفاده‌ترین مرورگر اینترنتی برای مرور وب است.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان استانداردهای تبلیغاتی انگلیس، شکایت علیه یک تبلیغ اینترنتی مایکروسافت را که مدعی شده بود، اینترنت اکسپلورر 8 پراستفاده‌ترین مرورگر وب نیست، رد کرد.

در این شکایت شرکت تبلیغاتی کریسپین پورتر بوگاسکی با استفاده از اطلاعات مختلفی سعی داشت ثابت کند فایرفاکس موزیلا بیش‌تر توسط کاربران اینترنت استفاده می‌شود و تبلیغ مایکروسافت گمراه‌کننده بوده است.

بر اساس ادعای این شرکت، با مقایسه اطلاعات منتشر شده از سوی منابع مختلف از جمله Net Applications، فایرفاکس سهم بازار بزرگ‌تری از اینترنت اکسپلورر 8 دارد که مایکروسافت آن را نادرست خواند.

این سازمان با تاکید بر برابر نبودن سهم این دو مرورگر، اعلام کرد تبلیغ مایکروسافت که بین ماه می تا ژوییه امسال منتشر شد، گمراه‌کننده نبوده است.

غول نرم‌افزاری مایکروسافت در حال حاضر سرگرم کار برای آماده‌سازی نسخه نهایی 9 اینترنت اکسپلورر است که نسخه آزمایشی آن 15 ماه سپتامبر برای دانلود به کاربران عرضه شد.


http://www.pouyasazan.com/viewnews.asp?t=itn&id=MTY0Nzg5OQ