پویاسازان فناوری اطلاعات

پویاسازان فناوری اطلاعات

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و حضور در اینترنت با 16 سال سابقه درخشان و جزء 10 شرکت برتر ایران.
پویاسازان فناوری اطلاعات

پویاسازان فناوری اطلاعات

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و حضور در اینترنت با 16 سال سابقه درخشان و جزء 10 شرکت برتر ایران.

قرارداد میلیارد دلاری دل برای خرید شرکت ذخیره‌سازی داده

سازنده رایانه دل در قراردادی به ارزش 1.15 میلیارد دلار، شرکت 3PAR را که متخصص در ذخیره‌سازی موثر و مدیریت داده دیجیتالی است، خریداری می‌کند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت 3PAR هزینه سخت‌افزار و انرژی برای ذخیره‌سازی داده را با استفاده از فن‌آوری "مجازی سازی" که حداکثر کارآیی را از دستگاه‌ها می‌گیرد، کاهش می‌دهد.

طبق اعلام دل، محصولات 3PAR هدف این شرکت برای ساده‌تر و ارزان‌تر کردن فن‌آوری اطلاعات را کامل می‌کند.

دل که با این خرید رقابت با رقبایی مانند IBM را در عرضه محصولات دیتاسنتر افزایش می‌دهد، قصد دارد فعالیت‌های 3PAR در شهر فریمونت کالیفرنیای شمالی را حفظ کرده و از فن‌آوری 11 ساله این شرکت در محصولات ذخیره‌سازی داده خود استفاده کند.

شرکت‌های IBM، هیولت پاکارد و اوراکل، سرمایه‌گذاری در رایانش ابری و فن‌آوری مجازی‌سازی را در تلاش برای مدیریت جریان داده و اطلاعاتشان افزایش داده‌اند.

رایانش ابری فن‌آوری است که به کاربران امکان می‌دهد به داده و نرم‌افزار برروی اینترنت و شبکه سازمان خود دسترسی داشته باشند.



http://pouyasazan.org/viewnews.asp?t=itn&id=MTU5NDc4NA

افزوده شدن مولتی‌تاچ به نسخه‌ی آینده‌ی لینوکس

نسخه آینده اوبونتو، صاحب امکان رابط کاربری مولتی‌تاچ خواهد شد تا سیستم عامل لینوکس حداقل در این زمینه از ویندوز و مکینتاش عقب نماند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت Canonical که سازنده و حامی اوبونتو است، قصد دارد پشتیبانی مولتی‌تاچ پیشرفته را در نسخه آینده این سیستم عامل لینوکس معرفی کند.

افزودن امکان مولتی‌تاچ به‌ویژه در دنیای کد باز لینوکس که شامل سازمان‌ها و برنامه‌نویس‌های مستقل زیادی است، ساده نخواهد بود.

گروه برنامه‌نویسان اوبونتو شرکت Canonical در حال کار برروی سیستم عاملی است که به کاربران امکان دهد کنترل‌های لمسی را در یک زبان یکی کرده و کنترل‌های متعدد را در یک سیستم مبتنی بر اشاره واحد قرار دهند.



http://pouyasazan.org/viewnews.asp?t=itn&id=MTU5NDg3Ng

استمرار برتری گوگل در بینندگی ویدیوی آنلاین

وب سایت‌های گوگل در ماه ژوییه با 143.2 میلیون بیننده منحصر هم‌چنان در آمارهای مشاهده ویدیوهای آنلاین برتر ماندند، در حالی که یاهو با فاصله زیادی در مکان دوم قرار گرفت.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سایت ویدیویی محبوب یوتیوب این موتور جست‌وجو منبع اصلی این ترافیک بود. گوگل برای افزایش درآمد از یوتیوب که چند سال قبل به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد، تحت فشار قرار دارد.

بر اساس گزارش کام اسکار، مخاطبان ویدیویی یاهو 55.1 میلیون نفر بودند، در حالی که فیس‌بوک با 46.6 میلیون بیننده یک پله صعود کرده و به رتبه سوم دست یافت؛ Vevo به رتبه پنجم تنزل کرد و مایکروسافت با 45 میلیون بیننده منحصر این سایت آهنگ را پشت سر گذاشت و در رتبه چهارم جای گرفت.

بنا بر این گزارش، کاربران آمریکایی در ماه ژوییه نزدیک به 3.6 میلیارد تبلیغ ویدیویی مشاهده کردند و بیش‌ترین شمار تبلیغات ویدیویی را سایت هولو ایجاد کرد که به 783 میلیون رسید. هولو که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک میان ان بی سی یونیورسال، والت دیسنی و نیوزکورپ است، در شمار مخاطبان با 28 میلیون بیننده منحصر در رتبه دهم قرار گرفت.

در مجموع 85 درصد از مخاطبان اینترنت آمریکایی در ماه ژوییه ویدیوی آنلاین مشاهده کردند. متوسط طول مدت ویدیوهای آنلاین 4.8 دقیقه بود، در حالی که تبلیغ‌های ویدیویی 9.8 درصد از کل ویدیوهای مشاهده شده را تشکیل دادند.



http://pouyasazan.org/viewnews.asp?t=itn&id=MTU5NDg5OA

هشدار نسبت به کلاهبرداری جدید در فیس‌بوک

کارشناسان امنیتی درباره کلاهبرداری جدیدی در فیس‌بوک هشدار دادند که کاربران را با پیشنهاد افزودن گزینه Dislike فریب می‌دهد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنا بر هشدار کارشناسان امنیتی سوفوس، هدف از این کلاهبرداری راه یافتن یک برنامه مخرب برای دسترسی به اشتراک کاربران این سایت شبکه اجتماعی است.

به گفته گراهام کلولی، مشاور فن‌آوری ارشد سوفوس، کاربران فیس‌بوک پیام ناخواسته‌ای از یکی از دوستان خود در این سایت دریافت می‌کنند که آن‌ها را تشویق می‌کند با کلیک برروی یک لینک، گزینه Dislike را دریافت کنند، در حالی که کلیک برروی این لینک کاربران را به یک صفحه نصب ساختگی هدایت می‌کند.

هنگامی که این برنامه از سوی کاربران برای اجرا اجازه می‌یابد، پنهانی وضعیت فیس بوک آن‌ها را به‌روز می‌کند تا این لینک را که ابتدا کاربر را فریب داده بود، تبلیغ کند و سپس این پیام را به تمامی دوستان و تماس‌های کاربران در فیس بوک منتشر می‌کند.

این کلاهبرداری خاص برای سرقت اطلاعات شخصی طراحی نشده اما به برنامه‌های ناشناس دسترسی به اشتراک کاربر را فراهم می‌کند که ممکن است نتایج ناخوشایندی در پی داشته باشد.



http://pouyasazan.org/viewnews.asp?t=itn&id=MTU5NDk4OA

هزینه‌های کلان راه‌اندازی پورتال‌ چه نتیجه‌ای داشت؟ کارشناس ف

‌مفهوم کاربردی پورتال در کشور ما به نوعی وبگاه‌های سازمانی تبدیل شده است که با توجه به ساختار دولتی کشور عملا وظیفه اتوماسیون اداری از مسیر خدمات اینترنتی را عهده‌دار هستند.

دکتر محمدامین طالب شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که مفهوم پورتال در ایران کمی متفاوت‌تر از دیگر کشورهای جهان است، درباره زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای راه‌اندازی پورتال‌ها اظهار کرد: پیش‌نیاز هر کاری که می‌خواهیم با دستگاه‌های دولتی انجام دهیم این است که آن‌ها را به‌عنوان یک موجود زنده فرض کنیم تا بر همین اساس بتوانیم در طراحی‌های اولیه آن‌ها را پیش بینی کنیم.

او افزود: تنها بعد از بهبود روش و اصلاح ساختار وظایف سازمانی باید توسط شیوه‌های متعارف در اتوماسیون به سمت تکنولوژی‌های جدید دیجیتال همچون پورتال رفت زیرا قبل از وقوع این امر دچار مشکل و اختلال در انجام مطلوب و انسانی فرآیندها خواهیم شد.

ادامه مطلب ...