پویاسازان فناوری اطلاعات

پویاسازان فناوری اطلاعات

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و حضور در اینترنت با 16 سال سابقه درخشان و جزء 10 شرکت برتر ایران.
پویاسازان فناوری اطلاعات

پویاسازان فناوری اطلاعات

ارائه دهنده خدمات میزبانی وب و حضور در اینترنت با 16 سال سابقه درخشان و جزء 10 شرکت برتر ایران.

دسترسی فیس‌بوک به جی‌میل محدود شد

گوگل با شدت دادن به رقابت علیه فیس بوک، دیگر به این شبکه اجتماعی اجازه نمی‌دهد به اطلاعات مربوط به تماس‌های اجتماعی و حرفه‌یی کاربران سرویس جی‌میل دسترسی داشته باشد.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این غول اینترنتی همواره به کاربرانش اجازه داده تا اطلاعاتشان شامل تماس‌ها را به وب‌سایت‌های دیگر منتقل کنند.

تاکنون کاربران جدید فیس بوک می‌توانستند برای پی بردن به اینکه تماس‌های آنان در جی‌میل در فیس بوک نیز اشتراک دارند یا خیر، به سادگی نام کاربری و کلمه عبور جی‌میل را در بخشی از روند ورود به سیستم فیس بوک وارد کنند.

این سیاست گوگل به فیس بوک کمک کرد تا رشد کند زیرا موجب شد کاربران جدید فورا شبکه‌ای از دوستان را در این سایت ایجاد کنند. برخلاف گوگل، فیس بوک به کاربرانش اجازه نمی‌دهد اطلاعات تماس‌هایشان را به وب سایت‌های دیگر منتقل کنند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، اما اکنون گوگل که علاقه بیش‌تری به شبکه اجتماعی پیدا کرده و در حال ساخت رقیبی برای فیس بوک است، از این سایت شبکه اجتماعی درخواست کرده تا دسترسی بیش‌تری به اطلاعات کاربران فراهم کند.

اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل به تازگی عنوان کرده بود که این شرکت امیدوار است به فهرست تماس‌های کاربران فیس بوک دسترسی بیابد تا افراد بتوانند شبکه اجتماعی خود را در گوگل توسعه دهند.

خودداری فیس بوک موجب شد گوگل نیز موضع خود را تغییر دهد و تا زمانی که این شبکه اجتماعی اجازه ندهد گوگل نیز با اجازه کاربران به اطلاعات تماس‌ها دسترسی مشابه داشته باشد، دیگر به فیس بوک اجازه نمی‌دهد به کاربران کمک کند تا اطلاعات تماس‌هایشان را از گوگل منتقل کنند.


http://www.pouyasazan.com/viewnews.asp?t=itn&id=MTY0OTQ4OQ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد